fbpx

Öka självförtroende genom att bli flera centimeter längre

HUR MYCKET LÄNGRE VILL DU BLI?

Bli längre inlägg

Bli längre inlägg

Nöjda kunder

Känner mig mycket längre på inomhus-fester. Köpte två olika par skoinlägg för att ha i olika skor. Oväntat sköna är de!​
5/5
Diana
Ett par 5 centimetersinlägg gör att jag blir mycket längre. Ser inte längre kortast ut på bilder med mina vänner. Rekommenderar starkt! ​
5/5
Jessica
Fick ett par inlägg från min pojkvän i julklapp som ett skämt då jag är ganska kort i jämförelse med de flesta tjejer. Har använt dem varje dag sen dess och känner mig så mycket mer självsäker. ​
5/5
Emma

Blilängre.se - Skoinlägg som får dig att bli längre

Blilängre.se har ett brett utbud av skoinlägg med olika tjocklek. På blilängre.se hittar du noga utvalda skonlägg med olika höjder för olika typer av fötter, skor och aktiviteter. Bli längre-skoinlägg är perfekt för dig som snabbt vill bli några centimeter längre. Bli längre-skoinlägg funkar utmärkt för personer som på ett enkelt sätt vill öka sitt självförtroende genom att växa några centimeter. Med bli längre-sulor känner du dig längre, självsäkrare och snyggare. 

Hur lång kan jag förväntas att bli?

Längden som vuxen styrs till stor del av genetik. I tonåren växer alla i olika takt men vanligtvis växer tjejer tidigare än pojkar. Lite översiktligt brukar man säga att flickor i genomsnitt blir medeltalet mellan mammans och pappans längd minus 12 cm och pojkar medeltalet mellan mammans och pappas längd plus 12 cm. Med andra ord, har du korta föräldrar så blir du sannolikt inte heller så lång och har du långa föräldrar lär du också bli lång. Givetvis finns det andra faktorer till ens längd, såsom miljöfaktorer. 

För att bli så lång som möjligt, utan bli-längre-skoinlägg

Hur lång du blir som vuxen är till stor del ärftligt. Det är svårt att påverka hur lång du kommer att bli. Men du kan se till att du växer med bästa möjliga förutsättningar till att bli lång. Det du kan göra är att:

  • Äta balanserad kost. De flesta växer fort i tonåren och därför ska man i tidig fas inte missa näringsämnen som kroppen behöver. Dess får du i dig genom att äta utifrån alla kostcirkeln kategorier.

  • Få god och tillräckligt med sömn. Otillräcklig eller oregelbunden sömn kan minska produktionen av tillväxthormon HGH (Human Growth Hormone), eftersom tillväxthormonet frigörs under sömnen.

  • Regelbunden träning. Träning är viktigt för stärka och belasta muskler och skelett vilket stödjer produktionen av HGH. Träning kan varieras från låg-intensiv som promenader till mer hög-intensiva aktiviteter. Rekommendationen för fysisk aktivitet är minst en timme om dagen.

Den posturala hållningen kan få människor att se kortare ut än vad de egentligen är. Därför är det viktigt med en optimal ergonomi i vardagen och regelbunden träning av bål- och ryggmuskulatur för att orka hålla uppe hållningen hela dagarna.

Scroll to Top